My photo
KL, Malaysia
First, I'm trying to prove to myself that I'm a person. Then maybe I'll convince myself that I'm an actress.

Tuesday, March 29, 2011

Citer Lama a.k.a Klasik


kenapa? kenapa aku cantik? oh bukan itu persoalannya untuk kenapa? sebab apa aku tanya kenapa? meyh sini aku bgtaw ape yg kenapa...


kenapa tv umah aku asal aku bukak je mesti ade je citer2 lama a.k.a P.Ramlee.. 
ye aku taw cite tu amai yg suke.. tapi kenapa kenapa kenapa mesti ade pade setiap sabtu dan ahad.. 
kenapa mesti ada waktu malam sepanjang isnin - jumaat.. 
so kesimpulannya setiap hari la kan adanya citer2 lama tu.. 

 (nampak x? nampak x? ye gambar ini tiada kaitannya dengan topik ini)

aku bukan x suke citer2 tu.. yang aku x suka.. 
citer yang sama asik di ulang2 dan yang lebih memelikkan aku kenapa semua orang 
masih suka nak tengok walaupon semalam diaorang dah tengok citer tu.. 
diaorang dah hafal segala dialog.. diaorang pon dah naik hafal minit ke berapa nak gelak.. 
minit ke berapa nak behenti gelak.. dan dan dan kenapa  diaorang masih nak tengokkkkkk... 

 (abah! percayalah.. citer korea lagi best..)

cuntuh terdekat adalah abah aku.. perghhh berangin je bila aku balik kampung dengan 
excitednya untuk melihat chanel One HD(korea) tapi last2 aku kene berebut 
remote dengan abah aku... abah aku punye jenis.. 
kalau tak chanel RTM1 mesti RTM2 kalau tak pon chanel BOLA.. 
ase nak bakar je tv kat umah tu.. nasib baik aku masih waras dan masih boleh berfikir.. 
aku tak ada duit sekiranya di kenakan tindakan undang2 disebabkan
membakar peti televisyen(bahasa klasik) abah ku itu... hmmm aku pelik.. 
masih pelik..dan aku teruskan rasa pelik ni bersendirian..


dan secara jujur nya.. aku x pernah tengok citer2 tu dari awal sehingga akhir.. 
dan aku tak pernah fokus yakni khusyuk sekiranya menuntun citer2 tersebut.. 
aku tak tau kenapa aku tak ada minat ke atas ceriter2 bergenre begitu.. perghh genre tu.. ingat ini muzik2 ke hapa..

ok.. ok.. mungkin aku yg de masalah dalaman sebab aku je yang x suke citer2 lama ni.. 
tapi kan tapi kan.. aku bukan x suke cerita lama laaaa.. 
aku cume x suke cerita ni berulang2 je... pikir2kan la.. 
hari jadi p.ramlee, hari cuti sekolah, hari cuti hujung minggu, hari awal minggu, 
hari cuti umum, hari cuti agung, hari raya dan hari2 sedunia.. sampai loya aku memikirkannya...


sekian dari awek bakal kurus ntah bila,
 afe adne irisem



p/s : x apelah afe.. ko anggap je la diaorang suke siarkan ceriter tu ulang2 sama macam ko ulang2 tengok citer korea engko tu.. (tapi aku ulang pon x ganggu orang lain.. sbb aku psg kt laptop sendiri)



No comments:

Post a Comment

AKU TAK KECIK HATI PON KLU KO TAK BUBUH KOMEN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...